در مراسم بهره برداری از کارخانه فولاد غدیر اردکان؛


تاکید نماینده مردم اردکان بر برنامه ریزی صحیح جهت رسیدن به کل ظرفیت تولید فولاد در استان یزد


یزدفردا "نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بر برنامه ریزی لازم جهت دستیابی به کل ظرفیت تولید فولاد در استان یزد تاکید نمود.


محمدرضا تابش در مراسم بهره برداری رسمی از کارخانه فولاد غدیر اردکان و پس از افتتاح این پروژه توسط رئیس جمهور، در جمع مدیران ،کارافرینان، مسئولان و کارگران در سالن آمفی تئاتر مجتمع گندله سازی اردکان ، با تشکر از زحمات و همت همه دست اندرکاران راه اندازی این واحد تولیدی-صنعتی افزود:ظرفیت تولید سنگ آهن استان یزد 22 میلیون تن برآورد شده است که با لحاظ نمودن خلوص 60 درصد ، استان یزد ظرفیت تولید حدود 14 میلیون تن فولاد را داراست . در حال حاضر 6 میلیون تن از آن به بهره برداری رسیده یا در حال ساخت و ظرفیت سازی است که برای دستیابی به تمام ظرفیت تولید، پیگیری مسئولان و برنامه ریزی مناسب را می طلبد.


نماینده مردم اردکان از راه اندازی پروژه عظیم فولاد ارفع این شهرستان که شامل یک واحد احیاي مستقیم 800 هزار تنی آهن اسفنجی و یک واحد فولادسازی است تا پایان سالجاری خبر داد و ادامه داد: مقدمات احداث واحد فولاد ثامن نیز مهیا شده که امیدواریم با شروع عملیات اجرایی آن در دو سال آینده به بهره برداری برسد .


محمدرضا تابش با بیان اینکه در این سفر درخصوص تامین آب پروژه های صنعتی اردکان با رئیس جمهور صحبت و ایشان قول دادند تا تاکیدات لازم را به وزیر نیرو داشته باشند تصریح کرد: با وزیر نیرو نیز مذاکره داشتم و ایشان قول مساعد مرتفع شدن مشکلات آب این پروژه ها را دادند.


نماینده مردم اردکان تاکید کرد: به سهم خود آمادگی دارم تا جهت ایجاد واحد های تولید فولاد در همه شهرستانهای استان که ظرفیت تولید این صنعت مادر و تعیین کننده را دارند را پیگیری نمایم .


تابش تصریح کرد: پروژه های صنعتی فعال نیز می بایست از نیروهای فعال و متخصص بومی اردکانی استفاده موثرتری نمایند و بخشی از درآمد خود را نیز صرف اجرای پروژه های عمرانی، درمانی، فرهنگی و . . . شهرستان کنند تا از طریق دستیابی به یک توسعه پایدار و متوازن در شهرستان تحقق یابد.


منتخب مردم اردکان در خانه ملت همچنین در تماس تلفنی با مهندس محرابیان وزیر سابق صنایع و معادن، مراتب تشکر و قدردانی خود از زحمات و پیگیریهای وی که موجب پیشبرد پروژه های بزرگ صنعتی در این شهرستان شد ابراز داشت.


در ادامه محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تقدیر از همت نماینده مردم اردکان در پیگیری مشکلات صنایع، گزارشی از روند احداث کارخانه فولاد ثامن را ارائه نمود افزود: این واحد تولید شمش فولادی با ظرفیت یک میلیون تن در مجاورت واحدهای غدیر و ارفع و گندله سازی اردکان در حال ساخت است که با استفاده از آهنج اسفنجی کارخانجات مجاور شمش فولادی تولید می کند.وی مجموع سرمایه گذاری این طرح را بیش از 296 میلیارد تومان برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا